صفحه ها
دسته
دوستان وبلاگي
منابع و ماخذ وبلاگ
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 238795
تعداد نوشته ها : 352
تعداد نظرات : 72
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان
چهارشنبه شانزدهم 11 1387
تعداد عکس: 6 عددعکاس: محمد علی نحاسی

 نشانی: کازرون- بالای عکسها ذکر شده است

زمان: 23 روز قبل از پیروزی انقلاب اسلامی 57

منبع :

http://kazeroon57.blogfa.com/

ادامه دارد ...

جمعه بیست و هفتم 10 1387

جمعه بیست و هفتم 10 1387

 

منبع :

http://kazeroon57.blogfa.com/

تمامی عکس ها و مطالب از انقلاب مردمی در کازرون از سایت زیر می باشد

http://kazeroon57.blogfa.com/

 

ادامه دارد ...

جمعه بیست و هفتم 10 1387
توسلی خاطرنشان کرد: «سرانجام روز 22 بهمن انقلاب پیروز شد، انقلابی که کسی احتمال پیروزی آن را نمی‌داد. حکومت جمهوری اسلامی امانت امام(ره) است که به دست ما سپرده شده است. نباید در این انقلاب خیانت شود و افکار امام(ره) و ارزش‌های او از بین ‌رود. آن چیزهایی که امام هدفش بود در این انقلاب به ثمر رسید و نباید امروز عده‌ای که در این انقلاب زحمت و زجر کشیده‌اند خون دل بخورند. نباید بگذاریم انقلاب اسلامی امام(ره) به دست کسانی بیافتد که پایبند به انقلاب و امام(ره) نبودند.» آیت‌الله توسلی که مسولیت دفتر حضرت امام (ره) را برعهده داشت همچنین در خصوص چگونگی شکل گیری دفتر امام(ره) و فعالیت های این دفتر اظهار داشت: «قبلا منزل مراجع به عنوان دفتر مطرح نبود و به بیرونی معروف بود. از بعد از انقلاب به آنها دفتر گفته شد. وقتی که امام (ره)10 اسفند وارد قم شدند، استقبال فراوانی انجام گرفت. ملاقات‌های ایشان در مدرسه‌ی فیضیه بود. چون در آن‌جا 2-3 نفر از کثرت جمعیت از دنیا رفتند. امام(ره) ملاقات ‌هایش را از آن‌جا بیرون آوردند، ایشان خانه‌ای گرفته بودند در آن خانه محوطه‌ای بود نزدیک رودخانه که مردم در آن محوطه جمع می‌شدند و امام (ره) بالای پشت بام می‌رفت و آن‌جا سخنرانی می‌کردند. وقتی که امام به قم رفتند به بازدید افراد می‌رفتند یک روز به بازدید جامعه‌ی مدرسین آمدند. آن روز من عضو جامعه‌ی مدرسین بودم. به ایشان پیشنهاد کردند که شما مسوول ملاقاتی می‌خواهید ما فلانی را انتخاب می‌کنیم که مسوول ملاقات‌های شما باشد. من و آقای مرحوم مولایی که تولیت آستان قم را هم داشت معرفی
جمعه بیست و هفتم 10 1387
  وی ادامه داد:« پس از تبعید امام(ره) به ترکیه ایشان تا مدتی که در آن‌جا بود در فشار مامورین ساواک ایران و ماموران امنیتی ترکیه قرار داشتند و حتی برای دیدن بعضی از آثار تاریخی به ترکیه نگذاشتند امام (ره)لباس روحانیت بپوشد و امام(ره) را با لباس شخصی در حالی که پالتو پوشیده بود بردند. دراثر فشارمردم به ترکیه و تلگراف‌هایی که از حوزه‌ علمیه‌ی قم ازمراجع به سفارت ترکیه می‌شد، دولت ترکیه مجبور شد امام (ره)را به جای دیگری تبعید کند. جایی که حوزه‌ی روحانیت هزارساله است. فکر می کردند امام(ره) قطعا در مقابل علمای آن‌جا کوچک می‌شود، آنها مراجع تقلید هستند و حوزه، حوزه‌ی روحانیونی است که اصلا اهل سیاست نیستند.» توسلی ادامه داد: « زمانی که امام(ره) وارد عراق شدند درآن‌جا افرادی که از علاقه‌مندان ایشان بودند خود را به امام (ره) رساندند. امام درهمان جا نهضت را شروع کرد و مخصوصا درس ولایت فقیه و حکومت اسلامی را مطرح کرد. مرتبا نوارهایش به تهران می‌رسید و در میان مردم پخش می‌شد. درس امام(ره) در آن‌جا رونق گرفت. مردم هم که به زیارت می‌رفتند گرچه می‌ترسیدند اما به حرم مطهرامیرالمومنین(ع) می‌رفتند.هر شب ساعت 9 امام به زیارت می‌آمد. مردم آن‌جا تظاهرات می‌کردند وقتی که امام(ره) از خانه حرکت می‌کرد تا به زیارت می‌رسید دنبال امام (ره)می‌آمدند و برای او شعار می‌دادند و حکومت بعثی عراق نیز کم‌کم نگران تاثیر ایشان درعراق شد.» وی در ادامه با روایت چگونگی خروج امام (ره)از عراق و عزیمت ایشان به کویت خاطرنشان کرد :«بعد از خروج امام (ره) ا
جمعه بیست و هفتم 10 1387
این عضو مجمع روحانیون مبارز همچنین ادامه داد:« مقاومت امام(ره) مراحل مختلفی داشت. مرحله‌ی اول مقاومت ایشان در خود حوزه‌ی علمیه‌ی قم بود. زمانی که امام(ره) در حوزه‌ی علمیه قم بودند و کار نهضت را شروع کردند، بنا گذاشتند که مردم را هدایت کنند که در برابر کارهای خلاف محمدرضا شاه پهلوی که به دستور آمریکا بود مبارزه کنند، اول مساله‌ امام (ره) با خود روحانیت بود؛ به نظر من مقاومت امام(ره) در مقابل برخی افکار آن روز برای ایشان آسان‌تر از زندان رفتن نبود. در حوزه‌ روحانیت آن روز اغلب می‌گفتند دین از سیاست جداست.حوزه‌های علمیه‌ی قم به افکاری که بر مبنای آن عنوان می‌شد دین از سیاست جداست مبتلا بود و این امام(ره) بود که در مقابل این سخن و افکار ایستادگی و مقاومت کرد. عملکرد ایشان باعث شد افرادی که اصلا وارد سیاست نبودند همراه امام(ره) شوند واین از کارهای حساس امام(ره) بود.» وی همچنین خاطرنشان کرد: «مساله‌ی دیگر افکار انجمن حجتیه بود. در آن عصر می‌گفتند هر حکومتی که قبل از حکومت امام زمان(عج) بخواهد تاسیس شود حکومتی باطل است. این تفکر امام(ره) را بسیار زجر می‌ داد که چرا باید افکار به اینجا برسد.امام(ره) می‌فرمود امام زمان(عج) می‌خواهد احکام اسلام را پیاده کند؛ ما هم دنبال همین هستیم که احکام اسلام را پیاده ‌کنیم. این تفکر امروز هم بین عده‌ای از افراد متدین بعد از امام(ره) ریشه ‌دوانده و امروز هم رشد می کند. مسایلی مطرح می‌شود که فریاد مراجع فعلی هم بلند شده است. خرافاتی درست کرده‌اند و نسبت‌هایی چون ملاقات با حضرت مهدی (عج)را مطرح می کنند
جمعه بیست و هفتم 10 1387
آیت‌الله توسلی، رییس دفتر امام خمینی (ره)، درگفت‌وگویی که به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با خبرنگار تاریخ خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) انجام داد، در مرور خاطرات انقلاب اسلامی مردم ایران با تاکید بر اینکه این انقلاب هم دنباله‌ی همان نهضت حضرت سیدالشهداء (ص) است، اظهارداشت:« آغاز نهضت امام(ره) و مبارزاتشان یکباره نبود؛ بلکه ایشان از از زمان رضاخان پهلوی با سیاست های آنها مبارزه می کردند. زمانی که پدر محمدرضا به اصطلاح خودش سلطان این ممکلت و شاه بود، کارهایی انجام داد که امام(ره) از همان سن جوانی با رضا شاه مخالفت ‌کرد. زمانی رژیم بنا داشت افرادی را برای امتحان و آزمایش طلاب تعیین و از تهران به حوزه‌ی علمیه‌ی قم اعزام کند از کسانی که مخالفت کرد حضرت امام بود.امام(ره) و مرحوم آیت‌الله العظمی حائری و دیگران اعلام کردند اگر بناست از طلاب روحانیون برای پوشیدن لباس امتحان به عمل آید باید از طرف خود روحانیت باشد و زمانی هم که افراد روحانی را خلع لباس کردند، عزاداری حضرت ابا عبدالله الحسین را ممنوع کردند.» وی با بیان این‌که امام خمینی(ره) از ابتدا مبارزه‌اش را علنی شروع نکرد، افزود:«امام(ره) درس اخلاق را در مدرسه‌ی فیضیه شروع کرد و تحت آن مطالبی را بیان می‌کرد و جمعیت زیادی هم جمع می‌شد. حضرت امام (ره) از جمله کسانی بود که حق داشتند ملبس به لباس روحانیت باشند و از افراد شاخص حوزه‌ی علمیه قم بودند. مدت‌های مدید و تا بعد از20 شهریور1332این درس اخلاق ادامه داشت. امام(ره) در آن سال‌ها دو کار حساس کردند، کتاب کشف‌الاسرار را نوشتند و در همان سال 1332اعلام کردند که ا
جمعه بیست و هفتم 10 1387
روز شمار برخی مبارزات و تبعیدهای حضرت امام خمینى (ره) 16 مهرماه سال 1341 جلسه مهم حضرت امام خمینى (ره) با مراجع قم در رابطه با انجمنهاى ایالتى و ولایتى 11 آذر ماه سال 1341 لغو تصویبنامه ساختگى انجمنهاى ایالتى و ولایتى به دنبال مبارزات پیگیر حضرت امام خمینى (ره) و صدور پیام حضرت امام خمینى (ره) در مورد ختم این غائله 2 بهمن سال 1341 تحریم رفراندوم غیر قانونى و قلابى شاه از سوى حضرت امام خمینى (ره) 2 فروردین ماه سال 1342 فاجعه خونین مدرسه فیضیه به دست عمال رژیم شاه 15 خرداد سال 1342 دستگیرى شبانه حضرت امام خمینى (ره) . قیام تاریخى ملت ایران در اعتراض به دستگیرى حضرت امام (ره) 4 تیرماه سال 1342 انتقال حضرت امام خمینى (ره) از پادگان قصر به سلولى در عشرت آباد. 21 فرودین سال 1343 سخنرانى تاریخى حضرت امام خمینى (ره) در مسجد اعظم قم پس از آزادى از حبس و حصر. 4 آبان 1343 سخنرانى کوبنده حضرت امام خمینى (ره) به مناسبت طرح اسارتبار کاپیتولاسیون. 13 آبان 1343 بازداشت و تبعید حضرت امام خمینى (ره) به ترکیه 21 آبان سال 1343 انتقال حضرت امام خمینى (ره) از آنکارا به بورساى ترکیه 13 مهرماه سال 1344 انتقال حضرت امام خمینى (ره) از ترکیه به بغداد 16 مهرماه 1344 حرکت امام خمینى (ره) از سامرا به کربلا بعد از تبعید به عراق 23 مهرماه 1344 ورود و استقرار حضرت امام خمینى در نجف بعد از تبعید به عراق 23 آبان 1344 شروع درسهاى حوزه‏اى حضرت امام خمینى در نجف پس از تبعید به عراق 12 اردیبهشت 1356 پیام حضرت امام خمینى (ره) به مناسبت چهلم شهداى قم 2 مهرماه 1357 محاصره منزل حضرت امام خمینى (ره) توسط نیروهاى بعثى عراق 10 مهرماه 1357 هجرت حضرت ام
پنج شنبه بیست و ششم 10 1387
زندگى امام به روایت امام متن زیر فرازهائى از زندگى حضرت امام خمینى - سلام الله علیه - است که پس از توضیحات معظم له، فرزند گرامى ایشان حضرت حجت ‏الاسلام والمسلمین حاج سید احمد خمینى نوشته و سپس حضرت امام آن را اصلاح نموده است: بسمه تعالى به حسب شناسنامه شماره : 2744  تولد: 1279 شمسى در خمین، اما در واقع 20 جمادى‏الثانى 1320 هجرى قمرى مطابق اول مهر 1281 شمسى است. (18 جمادى‏الثانى 1320 مطابق 30 شهریور 1281 صحیح است) نام خانوادگى: مصطفوى; پدر: آقا مصطفى; مادر: خانم هاجر (دختر مرحوم آقامیرزا احمد مجتهد خوانسارى الاصل و خمینى المسکن) صدور در گلپایگان به وسیله صفرى‏نژاد رئیس اداره آمار ثبت گلپایگان در خمین در مکتبخانه مرحوم ملا ابوالقاسم تحصیل شروع و نزد مرحوم آقاشیخ جعفر و مرحوم میرزا محمود (افتخار العلماء) درسهاى ابتدایى سپس در خلال آن نزد مرحوم حاج میرزا محمد مهدى (دایى) مقدمات شروع و نزد مرحوم آقاى نجفى خمینى منطق شروع و نزد حضرت‏عالى (×) ظاهرا (سیوطى و شرح باب حادى عشر و) منطق و مسلما در مطول مقدارى. در ادراک که سنه 1339 قمرى براى تحصیل رفتم نزد مرحوم آقا شیخ محمد على بروجردى مطول و نزد مرحوم آقا شیخ محمد گلپایگانى منطق و نزد مرحوم آقا عباس اراکى شرح لمعه پس از هجرت به قم به دنبال هجرت مرحوم آیت ‏الله حاج شیخ عبدالکریم - رحمة الله علیه - (ظاهرا هجرت ایشان رجب 1340 قمرى بود) هجرت آیت‏الله حائرى به قم رجب 1340 و نوروز 1300 شمسى است) تتمه مطول را نزد مرحوم ادیب تهرانى موسوم به آقا میرزا محمد على و سطوح را نزد مرحوم آقاى حاج سید محمد تقى خوانسارى مقدارى و بیشتر نزد مرحوم آقا میرزا سید على یثربى کاشانى تا آخر سطوح و با ایشان به درس
پنج شنبه بیست و ششم 10 1387
X